Lunchen som gjorde skillnad

Ibland är det trevligt att äta lunch med en kund, speciellt om man inte setts på ett tag. Vår konsult Ola bjöd ut en av våra kunder och de bestämde att han skulle hämta upp kunden vid dennes kontor. När han väl kom fram fick han ett samtal. 

”Jo, vi har fått problem med åtkomst till filservern och det kan ta lite tid. Du kan väl komma in och vänta så länge?”
 
Ola tog hissen upp. Men en konsult som gillar problemlösningar kan inte sitta bredvid och titta på. En sådan konsult tar av sig kavajen, kavlar upp skjortärmarna och börjar jobba. Vilket Ola gjorde.
 
”Min egen dator hade jag inte med mig, vi skulle bara äta lunch. Men kunden ger mig en dator att jobba med så jag kom igång snabbt. Det kan man kalla hands-on”
 
Efter en del bollande konstaterade kunden och Ola att nätverksswitcharna inte fungerade som de skulle och att en tillfällig lösning, work around, var nödvändig för att få igång systemen. Sagt och gjort. En timme efter utsatt lunch var allt uppe och rullade. Och även Olas bil – på väg till den utlovade lunchen.
 
Dagen efter åkte Ola tillbaka för att analysera problemet och ta fram en möjlig permanent lösning. Nu har lösningen implementerats och är under utvärdering. Om pågående tester inte skulle visa ett bra resultat har LanTeam uppdraget att tillsammans med kunden ta fram en ny långsiktig nätverksdesign.
 
Slutsats: Att ha en nära relation betyder mycket, både för kunden och för oss. Det innebär att vi känner kundens verksamhet och att kunden vet att den kan få rätt hjälp. Sedan kan man givetvis ha turen att ha en lunch inplanerad med en av våra konsulter. Det är att ha rätt man på rätt plats.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *